Tomas♥️
Vilken lyckoträff när vi flyttade in i lägenheten under er! Vi har aldrig haft, och kommer aldrig att några ha bättre grannar. Med generositet, humor, och ett visst mått av ljuvlig galenskap, var du ett otroligt stöd för oss under de åren. Otaliga gånger knackade du på en sen eftermiddag för att spontant överlämna makalöst lyxig mat, bröd eller bakverk från ditt arbete. ”Jag hade en tårta över, och tänkte på er!” Vi var i unga 20-årsåldern med två små barn, och det var du som kunde rycka ut på studs med en rörtång och assistera oss när något krånglade i lägenheten. Tack Tomas.
På senare år sågs vi oftast i fruktdisken på Coop, där vi kunde samtala länge över Svinnpåsarna. Senaste gångerna upprepade du ofta hur glad och tacksam du var över ditt liv. Att du ”fått vara med om precis allt”.
Du har berört så många och betytt så mycket. Tack för maten, musiken, generositeten, vänskapen. Du blir oändligt saknad i Visby och världen. All kärlek till dig, och inte minst till finaste Marie, Matilda och Linnea🌹
Idag tänker vi på er Marie, Matilda och Linnea.
Vi kommer minnas Tomas som den
energiske, goe och fine matguru han alltid varit.
Tack för decennier av vänskap.
Tack för din fina vänskap och för all glädje du spred omkring dig.
Du var verkligen speciell i ditt engagemang för både människor och mat
– alltid positiv och samtidigt seriös. Du betydde mycket för mig.
Jag kommer minnas din förmåga att inspirera och stärka andra människor.
Tack, Tomas, för alla samtal vi hade om mat och musik.
Tack Tomas för din generositet och omtanke.
Man kände sig alltid välkommen in till skolan
för att diskutera ekosystem, råvaror,
besprutningar, naturviner mm.
Du har alltid varit en engagerad och framsynt
person i allt som har med mat att göra.
Vila i frid
En sista hälsning
Sov gott, Tomas
Ett sista tack och farväl
för all tid du la ner med oss fiskare
En hälsning
från vännerna i Goda Gotland
Vi vill tacka och hedra dig Tomas
för den fina, hjälpsamma och glädjespridande människa du var.
Vi språkfröknar har många gånger fått njuta av din mat och ditt sällskap.
Dina linsbiffar lever vidare, liksom många andra fina minnen du gett oss.
Vi lovar att finnas här för Marie, i sorg och i glädje.
Tack, käre Tomas, för all den generositet och kreativitet som manifesterades i din matlagning! Du gladde oss i Wästgöta Gille enormt genom att vara vår restauratör. Extra glada blev vi när det visade sig att du hade anknytning till Skövde.
Jag minns och kommer att sakna våra möten på stan. Alltid en glädje att stöta på dig!
Vila i frid!
Tack för din positiva matinspiration
Vila i lugn och ro, hör bina surra runt blommorna. Vi saknar dig, du har satt många spår hos oss.
Vila i frid
Mitt varmaste deltagande i er ofattbara sorg.
"Det finns ett hav som ingen ser
Det finns en grav där ingen dör
Det finns en sol som ej går ner
Det finns en strand i varje själ"
Bo Setterlind
För att du alltid bryr dig!
Tack för fin vänskap och alltid roliga möten
med dig, Tomas. Du lyste upp tillvaron.
Vi tänker på Marie, Linnea och Matilda i er sorg.
Tack Tomas för ditt positiva tänk, allt är möjligt och roligt.
Jag minns att jag kontaktar dig vid ett antal TV-produktioner,
inte alltid med lång framförhållning.
Du svarade utan att tveka, -klart vi ska ha med mat i tv-rutan
Jag frågar några elever eller så gör jag det själv, helst själv Kul!
Att du inte längre finns hos oss, på telefon med goda råd eller i köket på Pilängsgatan med dina svinnpåsar från Coop, är obegripligt sorgligt. Jag välkomnades in hos er för mer än femton år sen och därefter har erat hem varit också mitt extra hem. Där har du livat upp stämningen med musik, historier och såklart alltid helt ljuvlig mat. Alltid generöst och med värme, och alltid med stark moralisk kompass för att inte vår njutning ska skada miljön eller andra människor. Du har betytt mycket för mig, både som pappa till min bästa vän och därmed en viktig extravuxen nära mig, och som mentor för mina jobb och studier inom mat, måltider och hållbarhet. De tips, råd och recept som du generöst delat med dig av är oräkneliga, så som påminnelserna om dig blir oräkneliga i min matfyllda vardag. Tack för att du stöttat och trott på en väg bland mat och smaker.
Efter hand lärde du också känna "boyen", vilket känts väldigt fint. Orden från Julius lyder "Jag är glad att jag fick lära känna dig. Du hade ett stort hjärta och en genuin omtanke om människor. Som man säger i Italien, addio Tomas! Tack för den tid som varit.".
Att inte vara på plats för att minnas dig tillsammans med vänner och familj i denna speciella stund gör ont i hjärtat. Du är väldigt närvarande i tankarna, jag tror att du också hade gillat att plocka oliver, göra pasta av kulturspannmål och äta nykokt ricotta hos ostmakaren. Jag hoppas och tror att du kan känna allt detta där du är. Med de varmaste av hälsningar önskar vi att du får vila i frid.
Du finns i våra hjärtan
Tack för alla historier, all kunskap och passion du delat med dig av — om matlagning, hållbarhet och allt mellan jord och bord. Din kunskap lever vidare genom dina elever, och du har verkligen lämnat ett avtryck. Vila i frid Tomas.
En sista hälsning.
Vi minns dig som den alltid glada och positiva arbetskamraten, och dina sillinläggningar var av världsklass.
Staffan o Maria
Tack för din inspiration. Vila i frid
En sista hälsning! Tack för alla fina minnen!
Sov gott
Tack för allt du gav❤️
Tack Tomas för all go mat du lagade till oss. Din yrkesskicklighet i kombination med din vänlighet och omtanke kommer vi alltid att minnas. Vi saknar dig mycket i Västgöta gille på Gotland
Så svårt att sammanfatta min tacksamhet för allt du och Marie har gjort för mig under min uppväxt.
Tack tack tack för att er dörr alltid stått tryggt öppen för mig.
Tack för alla samtal, för all mat, för att min närvaro i ert hem aldrig känts ifrågasatt. Tack för att jag har fått bli vuxen med er.
Tack för att du från första stund bemött med mig så mycket kärlek och skratt, även de gånger jag har varit lite jobbig :)
Jag kommer alltid att tänka på dig när jag hör Santana.
Sov gott kompis💕
Vila i frid
En sista hälsning
Sov gott
En sista hälsning ❤️
Vila i ro
Med varma minnen
En sista hälsning
Tack för alla roliga och lärorika minnen från byssan på gamla M/s Thjelvar! Vila i frid
Tack för alla trevliga stunder vi haft.
Vila i frid.
Vi saknar dig!
Tomas – glad, varm och full av energi. Vi saknar dig! Vila i frid!
Vila i frid, Tomas
Saknar dig
Minns dig med glädje, fina klasskompis!
Våra tankar går till er ❤️
För ung, vila i frid.
Så sorgligt, så ung ännu 😞 Vila i frid Thomas ❤️
Tack för många positiva och inspirerande stunder. Vi och Sturkö saknar dig❤️
Tack för alla fina minnen. Du finns kvar i våra hjärtan.❤️
Vila i frid Tomas ♥️
Marie , Matilda & Linnea ,
jag beklagar er förlust
En ny stjärna har tänts på himlen.
Vi minns ditt stora engagemang i våra ”hittepå” lekar, sommar och tandemcykling i Eskelhem och goda vällagade middagar på Pilängsgatan.
Tack för fina barndomsminnen. Våra tankar går till dina nära.
Vila i frid
Vila i frid, Tomas❤️
Minns med värme sommarn på Ljugarn!
Marie, tänker på dig och familjen! ❤️
Vila i frid min vän ❤️
Tack för fina minnen❣️
Vila i frid. ❤️
Tomas!
Så godhjärtad och så nära till skratt!
Vila i frid
Tack för fina och roliga minnen. Du kommer vara saknad. All kärlek till Matilda, Marie & Linnea ♥️
Kommer alltid att minnas de härliga matlagningsstunderna i Kivik där Tomas entusiastiskt delade med sig av sina kunskaper! Kramar! Cissi
Fina Tomas! Det är ofattbart att du inte finns kvar här!
Den finaste grannen som bjöd på tokiga middagar och alltid var glad och klurig och väldigt snäll. Jag hör din röst och ser ditt leende! Tacksam att få ha känt dig.
Tänder ett ljus till minne av Tomas och för familjen i denna svåra tid. Vila i frid. Varmaste kramarna från Småland ❤️
En sista hälsning
Härliga Tomas som alltid gav oss fin service på damkalasen. Snygg presentation av mat och dryck även hemmavid. Många fina stunder och skratt❤️
Kära Tomas. Du var lärare på gymnasiet och tog hand om oss estet-elever som flyttat hemifrån och lärde oss laga mat och lärde oss hålla ihop. Senare blev vi också vänner med dig och Marie. Du inspirerade oss med så mycket! ❤️
Våra varmaste tankar till er. Vi beklagar sorgen och förstår att saknaden är stor.
💙
Tänker på hela familjen. Minns all tid med er i familjen under tonåren både i Visby & ute i Tofta med så mycket värme❤️
Till Thomas, jag hoppas att du har det rofyllt var du än är nu -
Till Linnea, Marie och Matilda, jag är ledsen för er förlust och tänker på er!
Kram,
Felicia
Till minne








































































